sobota, 19 kwietnia 2014

Babeczki bazyliowe

Przygotowania do Świąt od wczoraj szły pełną parą. Sprzątanie, gotowanie, wypieki i ostatnie zakupy. Wieczorem niesamowita liturgia w Katedrze Oliwskiej. Czuć nastrój Wielkiej Nocy. Tradycyjnie upiekłam mazurka kajmakowego. Mama szykuje dziś swoją obłędną kakaowo-waniliową paschę z bakaliami. A ja postanowiłam skorzystać ze sposobności i dostępu do piekarnika z termoobiegiem. W warszawskim mieszkaniu mam gazowy, który uwielbia płatać mi figle, więc nie ma mowy o pieczeniu bardziej wymyślnych słodkości niż muffiny (o serniku nie ma mowy). Ostatnio natknęłam się w sieci na przepis na babeczki z bazylią i białą czekoladą. Jestem fanką świeżej bazylii i próbowałam już jej kilkakrotnie w słodkich konfiguracjach z truskawką w roli głównej. Przepis jest ciut bardziej pracochłonny niż przy standardowych muffinach, ale efekt jest tego wart. Ciasto jest puszyste i wilgotne. Jest aromatyczne i wprost rozpływa się w ustach.

Składniki (na ok. 9 sztuk):

Ciasto:
- 70 g białej czekolady
- 120 ml mleka
- 100 g masła
- jajko
- 120 g mąki pszennej (następnym razem spróbuję z orkiszową)
- 90 g cukru (u mnie trzcinowy)
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/4 łyżeczki sody
- doniczka bazylii

Polewa:
- 60 g białej czekolady
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- posiekane niesolone pistacje i kilka małych listków bazylii (do dekoracji)

Przygotowanie (przepis z Kwestii Smaku):
1. Czekoladę połam na kostki. Rozpuść w rondelku na małym ogniu razem z masłem i mlekiem. Mieszaj aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Ostudź.
2. Do miski przesiej mąkę wraz z proszkiem i sodą. Dodaj cukier.
3. Umyj, a następnie osusz liście bazylii. Wrzuć do kielicha i zacznij blendować. Stopniowo dodawaj czekoladową masę. Na koniec wbij jajko i zblenduj (parę sekund).
4. Stopniowo wlewaj masę do miski z suchymi składnikami i delikatnie mieszaj. Ciasto nie powinno mieć grudek.
5. Rozgrzej piekarnik do 160 st. Formę na muffiny wyłóż papilotkami, następnie wypełnij dołki ciastem (do 3/4 wysokości).
6. Piecz ok. 25 minut (do "suchego patyczka"). Zostaw babeczki do wystygnięcia.
7. Polewa: w rondelku rozpuść czekoladę i dodaj jogurt.
8. Każdą babeczkę polej delikatnie czekoladowo-jogurtową polewą, posyp pistacjami i udekoruj listkami bazylii.


Smacznego i wesołego Alleluja!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz